hirdetés
2017. január 22.

A katedrán

A katedrán

Schein Gábor: A tanulás legintenzívebb formája

Egyre több a gyengébb felkészültséggel érkező hallgató, a kiugróan jó képességű hallgatók száma viszont állandónak tűnik. Benyomásom szerint a középmezőny apad. – A katedrán című sorozatunkban oktatóként is tevékeny kritikusokat, irodalomtörténészeket, esztétákat, írókat kérdezünk, hogyan látják a magyar oktatást. Schein Gáborral beszélgettünk. 

A katedrán

Bazsányi Sándor: Ujjongva vagy jobb híján

Gyengeségemből fakadóan persze máig keresem az olyan hallgatókat, akik hasonlítanak vagy legalábbis emlékeztetnek azokra a bölcsészhallgatókra, akik mi voltunk a kilencvenes években. – A katedrán című sorozatunkban oktatóként is tevékeny kritikusokat, irodalomtörténészeket, esztétákat, írókat kérdezünk, hogyan látják a magyar oktatást. Bazsányi Sándorral beszélgettünk. 

hirdetés

A katedrán

Nádasdy Ádám: A „Great Vowel-Shift”

Bevallom, a kezemben tartott jegyzetek margójára általában odaírtam, hogy itt melyik viccet kell elmesélni, méghozzá úgy, mintha akkor jutna eszembe, szinte elnézést kérve, hogy ilyen butasággal megszakítom az óra menetét. – A katedrán című sorozatunkban oktatóként is tevékeny kritikusokat, irodalomtörténészeket, esztétákat, írókat kérdezünk, hogyan látják a magyar oktatást. Nádasdy Ádámmal beszélgettünk. 

A katedrán

György Péter: Már réges-rég nem az

Az egyetem állandósága és a folyamatos megújulása ugyanannak az éremnek a két oldala, s kitanulni, hogy miként működik mindez, mi a megfelelő arány a hosszú időtartamok és a gyors lefolyású divatok között: ez az igazi pedagógiai probléma. - A katedrán; oktatóként is tevékeny kritikusokat, irodalomtörténészeket, esztétákat, írókat kérdezünk, hogyan látják a magyar oktatást. György Péterrel beszélgettünk. 

A katedrán

Károlyi Csaba: A preferenciák változtak

Az iskola le akar szoktatni nemcsak a kérdezésről, de az ítéletalkotásról is. Noszogatni kell a diákokat, hogy határozottan fogalmazzák meg a véleményüket. Először csodálkozni szoktak, hogy annak örülök a legjobban, ha ez nem egyezik az enyémmel. – A katedrán című sorozatunkban ktatóként is tevékeny kritikusokat, irodalomtörténészeket, esztétákat, írókat kérdezünk, hogyan látják a magyar oktatást. Károlyi Csabával beszélgettünk. 

A katedrán

Radnóti Sándor: Akkoriban még szivarozva

Nekem ezzel szemben a vizsgáztatás olyan terhes volt, hogy általában négyes-ötösöket adtam. Meg is kaptam egykori kedves tanítványomtól, most kiváló kollégámtól, Gács Annától, hogy nem tudom elképzelni, milyen megalázó volt nálam egy-egy jeles. – A katedrán; oktatóként is tevékeny kritikusokat, irodalomtörténészeket, esztétákat, írókat kérdezünk, hogyan látják a magyar oktatást. Radnóti Sándorral beszélgettünk. 

A katedrán

Gács Anna: Két véglet

Ami szerintem tényleg aggasztó fejlemény, hogy a kritikai olvasás képessége nagyon sokat romlott az elmúlt két évtizedben. Egy tanulmány, újságcikk értelmezése, kontextusba helyezése, értelmes felhasználása komoly nehézségekbe ütközik. – A katedrán; oktatóként is tevékeny kritikusokat, irodalomtörténészeket, esztétákat, írókat kérdezünk, hogyan látják a magyar oktatást. Gács Annával beszélgettünk. 

A katderán

Szilasi László: Poroszos romokon

A nem-érthetőség időbeli szintje viszont folyamatosan emelkedik. Ég a napmelegtől a kopár szík sarja – ez sem jelent semmit, lássuk be: lefordíthatatlan. Vagy csak annyit jelent: nagyon, de nagyon meleg volt akkor. – A katedrán; oktatóként is tevékeny kritikusokat, irodalomtörténészeket, esztétákat, írókat kérdezünk, hogyan látják a magyar oktatást. Szilasi Lászlóval beszélgettünk. 

A katedrán

Németh Gábor: Amiben Montecuccoli

Az európai filmes iskolákhoz képest az SZFE anyagi helyzete szégyenletes, de föltehetően a többi hazai művészetoktatással foglalkozó intézményekhez képest is elég rossz. - A katedrán; oktatóként is tevékenykedő kritikusokat, irodalomtörténészeket, esztétákat, írókat kérdezünk, hogyan látják a magyar oktatást. A sorozatban most Németh Gáborral beszélgettünk.

A katedrán

Kukorelly Endre: Ösztökélni másokat

Egyszer, hogy fölrázzam a társaságot, megkérdeztem, ki szokott puszit adni a szüleinek. Namost erre tényleg fölébredtek! – A katedrán című sorozatunkban oktatóként is tevékenykedő kritikusokat, irodalomtörténészeket, esztétákat, írókat kérdezünk az oktatásról. Ezúttal Kukorelly Endrével beszélgettünk.

A katedrán

Szilágyi Zsófia: Nem unatkozunk

„Merthogy messze nem csak azzal tanítunk, amit mondunk, hanem valamilyen módon azzal is, amilyenek vagyunk.” – A Litera új beszélgetéssorozatot indít A katedrán címmel. Oktatóként is tevékenykedő kritikusokat, irodalomtörténészeket, esztétákat, írókat kérdezünk, hogyan látják a magyar oktatást. Elsőként Szilágyi Zsófia válaszolt nekünk.

hirdetés
  • 1