hirdetés

Keresési eredmény a(z) „szöllősi barnabás” címkére

Keresési találatok a(z) Hírek kategóriában

Emlékezés

Magángyász

Kertész Imre halála napján ezt írtam a naplómba: „Mit írhatnék ide Kertész Imre haláláról? Ő azon kevés szerzők egyike, aki hitelesen szólt arról, hogy a halál nem tragédia, hanem az élet része..." – Kertész Imrére Szöllősi Barnabás emlékezik.

kritika

Az új Péter

Gerőcs Péter könyve ügyesen egyensúlyoz egy klasszikusabb történet és a manapság divatos epizódszerű elbeszélésmód között. Schwarz Barnabás, a regény egyes szám első személyű narrátora, tudatosan fog hozzá emlékeinek leírásához, ami az olvasó számára eleinte határozatlan célú kutatásnak tűnik. – Szöllősi Barnabás kritikája Gerőcs Péter A betegség háza című könyvéről.

kritika

Látható koncepció

A pszichológiai realizmusnak megfelelően a kislányban ezért csakis szélsőséges érzelmek fogalmazódnak meg. Képtelen egy embernek látni azt, aki örömöt és bánatot is okoz neki: vagy szeretni vagy gyűlölni tud valakit, vagy vonzódik valamihez, vagy undorodik tőle. - Szöllősi Barnabás kritikája Czapáry Veronika Megszámolt babák című regényéről.

kritika

Árnyalt tükörkép

A Zsebtükör érdekes olvasmány lehet a Rubint kedvelő irodalmárok és írni vágyó fiatalok számára, ám egy-két szöveg kivételével a könyv eleve feltételezi az író más műveinek ismeretét. - Szöllősi Barnabás kritikája Rubin Szilárd Zsebtükör című könyvéről.

kritika

A regénybeszéd nehézségei

Sándor Iván egyszerre tesz pontos irodalomtörténeti megállapításokat („A történelmi és a nem történelmi regény nálunk elválaszthatatlan.”), és fordul nagy figyelemmel a történelem személyiségre gyakorolt hatásának irodalmi megnyilvánulásai felé („A regényforma: a külső és belső világokat még összekapcsoló nagytörténet.”). - Szöllősi Barnabás kritikája Sándor Iván Hajózás a fikció tengerén című esszékötetéről.

kritika

Fent minden csendes

Bakker lebilincselő egyszerűsége a teljesen egyedi módon, a nulláról felépített motívumrendszerbe is beleszövődik, amelyben olyan jelentéktelennek tűnő apróságot is elbeszélője szuverenitásának szimbólumává képes tenni, mint a cigarettázás. - Szöllősi Barnabás kritikája Gerbrand Bakker Az iker című regényéről.

OTT JÁRTUNK

Erős ajánlat a nyárra

A felhevült beszélgetőtársak még szabadkoznak egy sort összeszedetlenségük miatt, holott nincs miért: sejthetően nemcsak Csaplár Vilmos új regényéhez, de régi köteteinek újraolvasáshoz is kedvet kapott a Nyitott Műhely törzsközönsége. - Az Előhívás idei évadának utolsó darabjában Csaplár Vilmos új, Edd meg a barátodat! című regényét elemezték a résztvevők.

kritika

Három költő

Három különbözőképpen érett költészet. Három különböző alkotói szakaszban. Erőteljes könyvek. - Szöllősi Barnabás Szabadpolcán Takács Zsuzsa Tiltott nyelv, Térey János Moll és Sajó László Magyar versek című kötetei kritikai megközelítésben.

kritika

Az év legproblematikusabb könyve

A hosszú mondatokban, oldalakon át leírt emlékképek kifárasztják a befogadót, és eltakarják azt a néhány csúcspontot, amelyek miatt mégis érdemes lehet ezt a meglehetősen dagályos könyvet végigolvasni. - Szöllősi Barnabás kritikája David Grossman A világ végére című regényéről.

OTT JÁRTUNK

Ki látta Mándy Ivánt?

Az Előhívás legutóbbi témája Mándy Iván úgynevezett ifjúsági irodalma volt, amivel a beszélgetőtársaság az Előhívás eredeti koncepciójához kívánt visszatérni, és megválaszolni a kérdést: „Működnek még ezek a szövegek?". - A válasz természetesen igen, kiegészülve azzal, hogy Mándy nemcsak egyetlen képrendszerben működteti szövegvilága minden elemét, hanem, hogy ifjúsági könyveit lehet reflektálatlanul, valóban kamaszfejjel olvasni. - Szöllősi Barnabás beszámolója.

További találatok